Interview met Conny van Straten van Vitalis
Vitalis WoonZorg Groep in Eindhoven is overgegaan naar een organisatie zonder contant geld. Alle betaalpunten zijn uitgerust met het kassa/software systeem van Straight Systems. Cliënten, huurders, medewerkers, vrijwilligers en bezoekers betalen via Pin of met de speciale Vitalis servicepas. Er is geen cash meer in omloop.
" Geweldig! Cashless brengt ons zoveel voordelen "
Conny van Straten
Manager Horeca & Services
Nooit meer kasverschillen
‘Geweldig! Cashless brengt ons zoveel voordelen’, vertelt Conny van Straten. Manager Horeca & Services bij Vitalis WoonZorg Groep in Eindhoven, locatie Brunswijck.
Dit zijn volgens Conny de 5 voordelen van een cashless organisatie:
- Nooit meer kasverschillen, de Horeca en vrijwilligers kunnen op tijd naar huis!
‘Alle betaalpunten draaien veel efficiënter. Medewerkers en vrijwilligers vinden het superfijn dat ze geen contant geld meer hoeven te tellen na afloop. Betalen is slechts een druk op de knop, pasje aanbieden en drukken op oke. Weinig kans op fouten: Ideaal. En alles staat direct in het systeem dus geen tellingen achteraf meer nodig’.
- Cliënten zijn er heel blij mee, meer regie in eigen hand
‘In het begin kregen we nog wel eens een vraag van cliënten: ‘Hoe kan ik nu dingen kopen zonder cash geld?’ Maar door het blijven geven van uitleg, door onze infobalie en het inzicht in de bestedingen nam het vertrouwen dagelijks toe. Cliënten willen nu zelfs niet meer terug naar cash. Ze hebben nu weer meer de regie in eigen handen en kunnen zelf iemand trakteren’.
- Betaaloplossing voor elke doelgroep
‘Het is ook echt een goed werkende combinatie die we gekozen hebben: (contactloos) Pinnen en de Vitalis Servicepas. Hierdoor is er voor ieder een betaalmiddel wat hanteerbaar is. Pinnen voor diegene die dat nog kunnen of willen en de service ‘betalen op rekening’ met de Vitalis Servicepas voor de overige’.
- Betalen waar we maar willen
‘Met de mobiele kassa’s gekoppeld met de SmartPIN kunnen we overal betalingen ontvangen, op het plein, bij activiteiten etc. We kunnen nu zelfs naar de cliënten toe komen voor de afrekening. Dit levert vele mogelijkheden op bij de inzetbaarheid van onze multifunctionele ruimtes en maakt het voor de cliënten prettiger’.
- Complete management informatie, inzicht voor iedereen
‘Alle betalingen staan niet alleen meteen in het kassa systeem maar ook in de online back office, bereikbaar voor iedere manager die hier info kan raadplegen voor inzicht en sturing. Maar ook info voor medewerkers als activiteiten begeleiding en horecapersoneel op locatie. Ieder geautoriseerd op zijn niveau’.
Implementatie strak, helder en volgens planning
‘Tijdens het implementatie proces hebben we het geheel in tweeën gesplitst: de technische en de communicatieve implementatie, en hebben de overall coördinatie gelegd bij een externe procesbegeleider. Essentieel, hierdoor is alles volgens planning gelopen’.
‘Straight heeft ons goed meegenomen in de technische implementatie, ze denken echt mee en laten niet los! En op hun advies is applicatiebeheer en hosting volledig bij hen neergelegd. Ideaal, we hoeven slechts de helpdesk te bellen en ze kijken op afstand mee en helpen actief met de oplossing. Het kost geen capaciteit van onze ICT en we hoeven geen kennis zelf in huis te hebben’.
‘Kortom we zijn met z’n allen, zowel medewerkers als cliënten, heel blij met onze cashless organisatie en de samenwerking met Straight systems’.