Tap to Pay bij Straight Systems
30 april 2024
‘Afrekenen zonder investeren in pinterminal’
Betalen voor een bezoek aan het restaurant of een soepje op het terras: bij diverse zorginstellingen is dat nu extra eenvoudig. Dat kan namelijk via Tap to Pay, waarbij de smartphone van de instelling verandert in pinapparaat. Directeur Han van den Berg van Straight Systems, dat zorginstellingen ondersteunt bij het factureren van hun producten en diensten, vertelt over de voordelen van Tap to Pay.
Alles via pin en automatische incasso
‘Nederland telt zo’n 500 zorginstellingen, waarvan er momenteel zo’n 125 gebruikmaken van het registratie- en betaalsysteem van Straight Systems. Bijna al die organisaties doen zo goed als alle betalingen via pin en automatische incasso. Dat is veiliger voor de instellingen en natuurlijk ook de ouderen, die geen cash geld meer in huis hoeven te bewaren. Bij ‘mobiele situaties’ kunnen de instellingen nu ook gebruikmaken van Tap to Pay. Denk aan maaltijdbezorgers aan de deur, het bedienen van bezoek op het terras of de inzet van een klussendienst. Met Tap to Pay kan je iedereen laten betalen door de mobiel of betaalpas tegen een smartphone te houden. Voorheen gebruikten we hiervoor Rabo SmartPin. Dat werkte op zich goed, maar het bijbehorende apparaat had nog wel eens verbindingsproblemen. Dat is met Tap to Pay verleden tijd, want daarvoor is alleen de smartphone of handterminal nodig.’
“Tap to Pay is een eenvoudige manier om mensen overal te laten pinnen. Zorginstellingen hoeven daarvoor niet te investeren in een pinterminal.”
Zorginstellingen ontzorgen
‘Met onze diensten willen we zorginstellingen zoveel mogelijk ontzorgen. Dankzij ons betaal- en registratiesysteem kunnen instellingen bijvoorbeeld diverse producten en diensten registreren, zodat ze die direct kunnen factureren aan hun cliënten. Van het drinken van een kop koffie of een bezoekje aan de kapper in een zorginstelling, tot het bezorgen van maaltijden in de wijk. Daardoor krijgen zorginstellingen ook continu realtime inzicht in hun omzet. En ons systeem leidt tot meer transparantie – voor de zorginstelling zelf, maar ook voor de klant en zijn of haar familie. Mensen kunnen namelijk zelf online de ingekochte zorg, services en bijbehorende tarieven inzien. Bij dat ontzorgen van zorginstellingen en hun klanten past Tap to Pay dus heel goed. Het is een eenvoudige manier om mensen overal te laten pinnen. Zorginstellingen hoeven daarvoor niet te investeren in een pinterminal. Bovendien is het veel handzamer dan een pinapparaat.’
(Dit is een kopie van een nieuwsbericht van Rabobank)